آمار سایت

مندرجات : 721
تعداد نمایش مندرجات : 8790239
بازديدکنندگان : 7081654

قسمتهای سایت

مقالات شما
خواندنیها

عضویت در خبرنامه

مقاله های ارسالی

خواص كلم بروكلي
برنامه پنجم: مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (3)
برنامه چهارم: مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (2)
برنامه سوم: مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (۱)
ايران نا امن ترين راه های جهان را دارد
هشدار در مورد تغییر وضعیت آب و هوایی زمین
مناطق تاريخی مين گذاری شده در شهرهای مرزی ايران
چرا غذاهای مملو از پروتئين سيرکننده است؟
بازار پررونق و بدون نظارت حيوانات در ايران
بيابانهای ايران گسترش می يابد
متن کامل کنوانسيون حفاظت از محيط زيست دريای خزر
راه‌آهن؛ سد راه جهاني شدن نقش رستم
خواب کامل به تقويت حافظه کمک ميکند
آغاز سال تحصیلی جدید؛ برخی سوالات و نگرانی ها
هر ساعت يک شهروند تهرانی در آلودگی هوا مرده است
بحران بهداشت و آموزش جوانان را تهديد می کند
مرگ ده ها هزار چنار در خيابان ولی عصر تهران
قطع چند هزار درخت در پارک جنگلی لويزان...
افزايش آمار سکته و بيماری های قلبی در ميان جوانان
بررسی نقش اسلام در مبارزه علیه ایدز
"ناتوان کسی است که تواناييهای يک معلول را نمی فهمد"
زنگ های خطرعلیه فراگیری ایدز در ایران
جوش غرور تنها مشکل سلامتی نوجوانان نيست
آب چقدرمي ارزد؟
هشدار در مورد تغيير اب و هواي زمين
اب چقدر مي ارزد
اعتياد
ماهيان خاويار
چشم انداز: سیارۀ آبی: بحران اقیانوسها
محيط زيست وسلامتي كودكان
ایران اولین مصرف کننده مواد مخدر جهان
جوش غرور تنها مشکل سلامتی نوجوانان نيست
بالا رفتن از پلکان احتمالا طول عمر را افزایش می دهد
هنگام خستگی تصمیم نگیرید
روشهای غلبه بر بی حوصلگی، دلزدگی و تنوع طلبی
آرايش زياد خانم‌ها يک بحران جهاني است!
این هشت غذا را به خاطر بسپارید
20توصيه ي پزشكي(1)
20توصيه ي پزشكي(2)
بيست توصيه ي پزشكي(3)
اثرات مفيد خنده برسلامت
آخرين اخبار درباره سرطان از بيمارستان جان هاپکينز
آنفولانزا
ارتباط میان مصرف ماهی در دوران بارداری و مهارتهای گفتاری کودکان
قابل توجه خانم های باردار؛اسید فولیک مصرف کنید
سیب میوه ای معجزه اسا برای خانم های باردار
بهار سر آغاز آلرژي فصلي
فوايد خنده براي سلامت
ارتباط مصرف زیاد گوشت با قاعدگی زود‌هنگام
برنج سفید خطر دیابت را افزایش می دهد

مطالب خواندنی از منابع دیگر

بهار سر آغاز آلرژي فصلي چاپ پست الكترونيكي
نوشته شده توسط برگزيده از سايت http://www.omideiran.ir   
پنجشنبه, 24 ارديبهشت 1388 12:59
تعداد بازدید :6419
image0011آلرژی فصلی که همراه با التهاب بینی است یکی از شایعترین آلرژی هاست که با شروع فصل بهار هم زمان با گرده افشانی گیاهان آغاز می شود و ممکن است تا اواخر تابستان هم ادامه داشته باشد.
به گفته پزشکان آلرژی فصلی در بیشتر افراد زمینه ژنتیکی دارد. آنها امیدوارند با تغییر در ژن عامل ایجاد کننده آلرژی، درمان قطعی برای این بیماری بیابند، اما درمانی که هم اکنون برای این بیماری پیشنهاد می شود، استفاده از افشانه بینی و آنتی هیستامین هاست.
آبریزش بینی ، خارش چشمها و حلق، عطسه های غیر قابل کنترل و در بعضی مواقع خارش پوست، از علایم آلرژی فصلی هستند؛ بسیاری از سرماخوردگی های فصلی، در واقع رینیت آلرژیک فصلی بینی (آلرژی فصلی) هستند که به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند.
رینیت آلرژیک فصلی یا التهاب حساسیتی و فصلی بینی زمانی اتفاق می افتد که گرده ها و یا ذرات ریز گیاهان و شوره سر و پشم حیوانات با مخاط چشم، بینی و حلق تماس پیدا کنند؛ در این حالت سیستم ایمنی بدن حضور این ذرات را تشخیص می دهد و از تهاجم آنها جلوگیری می کند.
نایب رییس انجمن آسم و آلرژی ایران در گفت و گویی با ایرنا در این خصوص گفت: علایم آلرژی با توجه به عامل ایجاد کننده آن متفاوت است. آلرژی بهاره به صورت حساسیت چشم ها، سوزش، قرمزی و التهاب چشم بروز می کند.
 
 دکتر “مسعود موحدی” افزود: آلرژی بینی نیز به صورت خارش بینی ، گرفتگی و آبریزش بینی و عطسه بروز می کند. چنانچه دستگاه تنفس تحتانی دچار آلرژی شود به صورت خس خس و تنگی نفس تظاهر می کند؛ به عبارتی آلرژی فصلی می تواند کل دستگاه تنفسی از بینی تا انتهای ریه را درگیر کند.
وی یادآور شد: علایم بیماری در تماس با گرده ها تشدید می شود و با پایان گرده افشانی گیاهان و یا سعی برای تماس کمتر با عوامل حساسیت زا ، علایم بیماری کاهش می یابد.
* داروهای پیشگیری کننده دو تا چهار هفته قبل از گرده افشانی باید استفاده شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: مهمترین توصیه پیشگیرانه در این زمینه این است که از دو تا چهار هفته قبل از گرده افشانی درختان، افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی دارند از داروهای پبشگیری کننده مثل “کروملین سدیم” استفاده کنند.
همچنین ، افرادی که زمینه آلرژی چشمی دارند از دو تا چهار هفته قبل از گرده افشانی از قطره های چشمی، استفاده کنند. افراد دچار آلرژی بینی باید از افشانه های بینی و افرادی که دستگاه تنفسی تحتانی آنها دچار حساسیت می شود نیز باید از افشانه های استنشاقی استفاده کنند.
نایب رییس انجمن آسم و آلرژی ایران با بیان اینکه با ظاهر شدن علایم ، باید اصول درمان را به کار گرفت گفت: درمان آلرژی فصلی از چهار رکن آموزش، پرهیز از آلرژن ها، بررسی شدت بیماری و دارو درمانی برخوردار است.
فوق تخصص آسم و آلرژی یادآور شد: در خصوص داروها توصیه می شود داروها با دوز مناسب و در مدت زمان مناسب و تحت نظر پزشک متخصص مصرف شود.
* آنتی بیوتیک ها آلرژی فصلی را تشدید می کنند
نایب رییس انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: با توجه به اینکه آلرژی های فصلی به صورت حساسیت بینی همانند علایم سرماخوردگی است، بیمار با تصور اینکه دچار یک سرماخوردگی طولانی مدت است اقدام به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها می کند.
فوق تخصص آسم و آلرژی اضافه کرد: استفاده از آنتی بیوتیک ها نه تنها تاثیر مفیدی در درمان آلرژی ندارد بلکه علایم بیماری را تشدید می کند.
* حساسیت ها می توانند خطرناک باشند
دکتر “بابک قلعه باغی” فوق تخصص آسم و آلرژی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: مقاومت بیمارانی که حساسیت فصلی دارند در برابر عفونت های دستگاه تنفسی کاهش پیدا می کند و زمانی که دچار عفونت می شوند علایم بیماری آنها نیز شدیدتر می شود.
وی افزود: البته به ندرت حساسیت ها زندگی بیماران را به خطر می اندازد، اما معمولا لطماتی به زندگی و کار اشخاص وارد می کند و بهره وری کاری را پایین می آورد، عملکرد کودکان در مدرسه را کاهش می دهد و اثرات نامطلوبی در کیفیت زندگی ایجاد می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: با توجه به این که سالانه مبالغ هنگفتی برای تهیه داروهای ضد حساسیت هزینه می شود و محاسبه هزینه و ارزش زمان های کاری از دست رفته که به واسطه این مشکل پیش می آید، حساسیت را نمی توان یک مساله کوچک و بی اهمیت دانست.
* آلرژی فصلی و درمان
قلعه باغی با بیان این که‌ متخصص گوش و حلق و بینی، معاینه کاملی از چشم ها، بینی، حلق و سر و گردن بیمار به عمل می آورد، افزود: ارزیابی دقیق از سینوس ها پزشک را قادر می سازد که تشخیص بدهد ، آیا عفونت ها یا ناهنجاری های ساختمان بینی (انحراف بینی، پولیپ ها) در علایم حساسیت فرد تاثیر داشته است یا خیر.
وی خاطر نشان کرد: شماری از داروها مثل آنتی هیستامین ها، ضد احتقان ها، کرومولین و بعضی از کورتون ها در درمان حساسیت ها، مفید و سودمند هستند. ضمن اینکه قسمتی از درمان طبی حساسیت شامل مشاوره جهت کنترل و ارزیابی مناسب محیط زندگی است.
به گفته این متخصص بر اساس جزییات شرح حال بیمار و با انجام معاینات پزشک برای تصمیم گیری ، آزمایشات خاصی از مواد ویژه ای که ممکن است ایجاد حساسیت کنند به عمل می آید.
فوق تخصص آسم و آلرژی یادآور شد: تنها درمانی که می تواند حساسیت را در اثر استنشاق موادی مثل گرده ها، هاگ ها، شوره بدن حیوانات، گرد و خاک و غیره از بین ببرد ، تزریق پادتن های محافظ در برابر این مواد است. پزشک در طول دوره های درمان بر میزان بهبودی و هر گونه مشکل سینوس و بینی که ممکن است علایم بیماری ایجاد کند، نظارت خواهد کرد.
قلعه باغی در خصوص برخی موارد پیشگیری از حساسیت های فصلی گفت: استفاده از ماسک هنگام تمیز کردن خانه، تعویض فیلترهای هوا در بخاری ها و سیستم های تهویه هوا، خودداری از نگهداری گیاهان آپارتمانی و گیاهان هاگ دار، استفاده از محصولات کتانی یا ترکیبات مصنوعی به جای بالش، لباس و پتوی پشمی و رژیم غذایی متعادل بخصوص مصرف ویتامین ها مثل ویتامین سی در پیشگیری از آلرژی فصلی موثر است.
* ۳۰ درصد افراد زمینه ابتلا به آلرژی را دارند
یک فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت : حدود ۳۰ درصد افراد یعنی معادل یک سوم افراد زمینه ابتلا به آلرژی های فصلی را دارند.
دکتر “فرامرز معماری” گفت: شدت ابتلا به این بیماری متفاوت است، زیرا در برخی افراد به صورت فصلی هم زمان با شروع فصل بهار بروز می کند و برخی دیگر نیز به طور خفیف در تمام طول سال گرفتار این مشکل هستند.
وی گفت: درمان این بیماری که با خارش بینی، عطسه و آبریزش بینی و چشم همراه است،‌ بر حسب شدت و نوع علایم صورت می گیرد.
این فوق تخصص بیماری های گوش و حلق و بینی افزود: مهمترین علت ابتلا به آلرژی داشتن زمینه ارثی و ژنتیکی است که هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده، اما این امیدواری وجود دارد که بتوان با تغییر در ژن عامل ایجاد کننده این مشکل ، اقدامات موثری را در درمان آلرژی انجام داد.
عضو انجمن گوش و حلق و بینی ایران با اشاره به اینکه آلرژی را بر حسب شدت علایم آن می توان درمان کرد، گفت: چنانچه علایم بیماری خفیف باشد می توان با آنتی هیستامین ها و اسپری های مخصوص بینی این مشکل را رفع کرد.
وی در ادامه بیان داشت: چنانچه علایم آلرژی شدید باشد بر حسب اینکه بینی، حنجره و یا ریه را درگیر کرده باشد، درمان های متناسب ارایه می شود.
معماری اظهار داشت: در خصوص افرادی که تقریبا به طور خفیف در تمام فصول سال دچار علایم آلرژی هستند، تست پوستی خاصی از افراد گرفته می شود؛ به این صورت که انواع آلرژن های مختلف را وارد پوست فرد می کنند و واکنش بدن فرد در مقابل آنها مورد بررسی قرار می دهند.
در نتیجه تست پوستی آلرژن ها در فرد، اینکه فرد به چه نوع آلرژنی و یا چه گل، گیاه، درخت و یا منطقه آب و هوایی خاصی حساسیت دارد، مشخص می شود و به او توصیه می شود که خود را در معرض این نوع از آلرژن ها قرار ندهد و یا اینکه کمتر با آنها برخورد داشته باشد.
* آنتی هیستامین ها و عوارض آنها
هم اکنون به طور معمول بیشتر افرادی که دچار مشکل آلرژی فصلی هستند خودسرانه و یا به پیشنهاد اطرافیان از آنتی هیستامین ها استفاده می کنند؛ در صورتی که بنا بر اذعان متخصصان ، استفاده خودسرانه از آنتی هیستامین ها و اسپری های بینی عوارضی را به دنبال دارد.
دکتر معماری با اشاره به عوارض آنتی هیستامین ها شامل خواب آلودگی و خشکی دهان گفت: استفاده از این داروها باید با مشاوره پزشک باشد.
آلرژی فصلی در منطقه آب و هوایی ایران از اواخر اسفند ماه شروع می شود و در فصل بهار که هم زمان با گرده افشانی درخت ها است بیشتر می شود. این مشکل تنها مختص بهار نیست و در تابستان نیز هم زمان با گرده افشانی چمن ها و علف ها و در پاییز نیز هم زمان با گرده افشانی درختچه ها و علف های هرز شیوع پیدا می کند
.
افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

اعلانات

1-آدرس سایت: http://www.javanim.org 

 

همچنين خود جوانان عزيز بايد در پرورش و اصلاح مفاهيمي كه به نظرشان ناقص يا نادرست است اقدام كنند؛ البته با رعايت ادب و احترام نسبت به نويسنده يا هر فرد يا گروه ديگري؛ تا انشاء الله مطالبي كه مطرح مي شود آموزنده و مفيد باشد

2-ارسال عكس: دوستان عزيز مي توانندعكس هاي مناسب اين سايت را ازطريق ايميل زيربراي ما ارسال نمايند.عكس ها توسط خودشما تهيه شده باشد:

lover.loyal@gmail.com

3-مقالات وخواندني هاي مناسب رااز طريق «ارسال نوشته هاي شما» براي ما ارسال نماييد.درج يك خواندني از منبعي ديگر در اين سايت به معناي تأييد صحت آن مطلب يا تأييد منبع آن نيست؛ بلكه هدف، صرفاً توجه به مواردي است كه ممكن است وجود داشته باشد و استمداد از افكار و ايده هاي جوانان در جهت رفع مشكلات احتمالي و استفاده از امكانات و موقعيت هاي مثبت اجتماعي

 

4- لطفاً مقالات و مطالب خواندنی خود را که مناسب این سایت می دانید از طریق گزینه ی ارسال مطالب فوق برای ما ارسال دارید تا در سایت منتشر گردد و مورد استفاده ی همه ی کاربران قرار گیرد. 

5-مطالب جوانیم و نظرات و دیدگاه های دوستان را از طریق صفحه ی فیس بوک جوانیم با آدرس زیر دنبال نمایید:

facebook.com/javanim 

oruspu numarasi canli sohbet numaralari sohbet hatlari telefonda sohbet telefonda sex sohbet numaralari arac muayene dava sorgulama trafik ceza sorgulama isimden numara sorgulama bilinmeyen numaralar