منشور 2000 براي فرهنگ صلح و عدم خشونت چاپ
خواندنیها
جمعه, 26 شهریور 1389 10:47
تعداد بازدید :7591

به نهضت جهانی فرهنگ صلح و عدم خشونت بپیوندیم. چون سال 2000 سرآغاز جدیدی است که برای همه ما فرصتی فراهم می آورد تا فرهنگ جنگ و خشونت را به فرهنگ صلح و عدم خشونت مبدل سازیم. چون این گذار مستلزم مشارکت فرد فرد ماست

به نهضت جهانی فرهنگ صلح و عدم خشونت بپیوندیم.

چون سال 2000 سرآغاز جدیدی است که برای همه ما فرصتی فراهم می آورد تا فرهنگ جنگ و خشونت را به فرهنگ صلح و عدم خشونت مبدل سازیم.

چون این گذار مستلزم مشارکت فرد فرد ماست و باید ارزش هایی را برای جوانان و نسلهای آینده به ارمغان آوردکه الهام بخش آنان برای ایجاد دنیایی بر اساس صلح، همبستگی، آزادی، کرامت، همنوایی و شکوفایی و سعادت برای همگان باشد. چون فرهنگ صلح زیربنای توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و رفاه آحاد مردم است.

چون من از سهم و مسئولیت خود در قبال آینده بشر و به ویژه در قبال کودکان امروز و فردا آگاهم، متعهد می شوم که در زندگی روزانه در خانواده، در محیط کار، در جامعه، کشور و منطقه ام :

1.      زندگی همه افراد را محترم شمارم، حق حیات و حیثیت همه افراد را بدون تبعیض و تعصب رعایت کنم.

2.      خشونت را نفی کنم، فعالانه از عدم خشونت حمایت و همه اشکال آن را نفی کنم : خشونت جسمانی، جنسی، روانی، اقتصادی و اجتماعی. به ویژه در مورد محروم ترین و آسیب پذیرترین گروه های اجتماعی مثل کودکان و نوجوانان.

3.      با دیگران مشارکت ورزم، برای پایان بخشیدن به حذف، بی عدالتی و ستم سیاسی ا قتصادی، وقت و منابع مادی خود را با سخاوتمندی با دیگران سهیم شوم.

4.      گوش بسپارم و درک کنم، از آزادی بیان و تنوع فرهنگی دفاع کنم و همواره برای گفت وشنود بدون تعصب، بدون بدنام کردن و نفی و طرد دیگران، اولویت قائل شوم.

5.      از سیاره زمین حفاظت کنم، در مصرف مشوق رفتار مسئولانه و در توسعه مروج شیوه هایی باشم که همه اشکال حیات را محترم می شماردو تعادل طبیعت سیاره ما را حفظ می کند.

6.      همبستگی را از نو بشناسم. در توسعه جامعه خود با مشارکت کامل زنان و با رعایت اصول آزادی، برای ایجاد اشکال جدید همبستگی سهیم باشم.

افزودن جدید
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.
سپیدار |1386-5-7 16:18:07
یکی از اولین کارهایی که ما ایرانیان برای
احترام به این منشور باید انجام دهیم ترک کردن
جکهای ملیتی است که مثل نقل و نبات برای هم
تعریف می کنیم و هر کس بیشتر بگوید محبوب تر
است!!!!! چون خیلی به آن عادت کرده ایم ترک آن
مشکل به نظر می رسد ولی چنان نتایجی به بار
خواهد آورد که حیران خواهیم شد.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."